.....

تبلیغات

3

اثربخشی روش تدریس حل مسأله خلاق بر نگرش به خلاقیت و یادگیری علوم تجربی دانش‌آموزان پایه ششم شهر کرمانشاه

پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی روش تدریس حل مسأله خلاق بر نگرش به خلاقیت و یادگیری علوم تجربی دانش‌آموزان پایه ششم شهر کرمانشاه در سال تحصیلی 96-1395 انجام گرفت. این پژوهش به شیوه مطالعه شبه آزمایشی در دو گروه کنترل و آزمایشی، با پیش آزمون و پس آزمون صورت گرفت. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی شهر کرمانشاه در سال تحصیلی 96-1395 بودند. حجم نمونه نیز متشکل از 50 نفر بودند که شامل دو کلاس 25 نفری بود. ابزار گردآوری داده‌ها شامل پرسشنامه نگرش به خلاقیت شیفر و پرسشنامه نگرش به علوم اکپینر بود. در این پژوهش طول دوره آموزشی نیز به مدت شش هفته منظور شد. برای تحلیل داده‌ها از شاخص‌های آمار توصیفی شامل میانگین و انحراف معیار و به منظور پاسخ‌گویی به فرضیه‌های پژوهش از تحلیل کوواریانس استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد آموزش مبتنی بر الگوی حل مسأله خلاق بر نگرش به خلاقیت تاثیر معناداری دارد. همچنین، نتایج پژوهش نشان داد که آموزش مبتنی بر حل مسأله خلاق بر نگرش به یادگیری در درس علوم تاثیر ندارد.
تعداد صفحات:139صفحه

جهت دانلود به ادامه مطلب بروید







براي نمايش ادامه اين مطلب بايد عضو شويد !
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : *

اگر قبلا ثبت نام کرديد ميتوانيد از فرم زير وارد شويد و مطلب رو مشاهده نماييد !
نام کاربری :
رمز عبور :
درباره : پایان نامه , تربیت بدنی ,



نمایش این کد فقط در ادامه مطلب
برچسب ها : علوم تجربی , نگرش به یادگیری، , نگرش به خلاقیت , روش حل مسأله خلاق، ,
بازدید : 26
تاریخ : یکشنبه 16 شهريور 1399 زمان : 1:46 | نویسنده : داوودقادرزاده | نظرات ()
.....

ارسال نظر برای این مطلب


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
تبلیغات
1

جستجو

کدهای اختصاصی
پشتیبانی
  • صفحه اصلی
  • عکس فانتزی
  • گالری عکس
  • اس ام اس
  • تبلیغات
  • تماس با ما
  • فروشگاه
  • انجمن
  • کلیه حقوق مادی و معنوی و قالب برای کتابخانه مجازی جهان نوین محفوظ میباشد .