عنوان مقاله: کانال های توزیع و انواع آن در محصولات
صنعتی و مصرفی مولفین: دکتر مرتضی ملکی، امین نوروززاده ثانی، محمّد عالیشاه،
رضا نعمتی (دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات سمنان) موضوع: بازاریابی سال انتشار(میلادی): 2011 وضعیت: تمام متن منبع: ارسال شده توسط عضو پایگاه مقالات علمی مدیریت
http://system.parsiblog.com/ تهیه و تنظیم: پایگاه مقالات علمی مدیریت http://system.parsiblog.com/ چکیده: یکی از مسائل مهمی که مدیران با آن مواجه اند تصمیم گیری در
مورد توزیع کالاست زیرا این تصمیم بر دیگر تصمیمات بازاریابی از جمله قیمت گذاری ،
تبلیغات و بسته بندی و... اثر مستقیم دارد. توزیع به زبان ساده به معنای رساندن
محصول تولید شده به مصرف کنندگان در زمان و مکان مناسب می باشد. شرکتها اغلب به این
عنصر بازاریابی توجه نداشته و برای خود مشکلاتی ایجاد می کنند و زمینه موفقیت رقبا
را فراهم می آورند. مدیران باید در انتخاب کانالهای توزیع دقت کنند چون دیگر آمیخته
های بازاریابی(محصول ، قیمت ، پیشبرد فروش) کم و بیش قابل تغییر می باشند ولی کانال
توزیع زمانی که انتخاب شد به آسانی قابل تغییر نمی باشد.توزیع همواره یکی از
مهمترین معضلات سازمانها بوده است. امروزه با اصلاح دیدگاه مدیران و گسترش مسئله
توزیع و شاخه¬های آن، مفهوم توزیع فیزیکی و مدیریت بر آن مهمتر می شود. تجزیه
و تحلیل، برنامه ریزی، کنترل سطوح خدمات و هزینه و تعادل بین آنها ازجمله وظایف
مدیریت توزیع فیزیکی است. ادامه درادامه مطلب
براي نمايش ادامه اين مطلب بايد عضو شويد !
اگر قبلا ثبت نام کرديد ميتوانيد از فرم زير وارد شويد و مطلب رو مشاهده نماييد !