مجله اینترنتی ایرانی ها - مجله اینترنتی ایرانی ها دانلود نمونه سوالات و جزوات و ...
بوکان مرکز شهرستان بوکان در استان آذربایجان غربی ایران است.این شهر یکی از شهرهای مهم کردستان محسوب میشودچراکه مهد فرهنگ و هنر کرد و کردستانی را در بوکان میتوان یافت. بوکان یکی از قدیمی ترین سایتهای اسکان بشری واقع در فلات ایران است، که هم اکنون دهها تپه، محوطه باستانی در آن دیده میشود.که این شهررابه شهری مطرح درسطح گردشگری تبدیل کرده استدراین مقاله سعی برآن است تا ضمن معرفی شهرستان بوکان وقابلیت هاوتوانمندیهای آن درزمینه های سیاسی،اقتصادی وفرهنگی و...راه کارهایی برای تقویت وتوسعه این شهرستان وحل معضلات ومشکلات آن مطرح گرددوبامعرفی قابلیت های گردشگری وفرهنگی این شهر راهکارهاوزمینه های توسعه اقتصادی وفرهنگی این شهر فراهم شود.
جهت دانلودفوری کلیک کنید
عنوان:
چكيده:
در اين پژوهش تأثير روش آموزش راهبردهاي حل مسأله بر پيشرفت تحصيلي رياضيات و نگرش نسبت به رياضي مورد بررسي قرار گرفت. جامعه آماري اين پژوهش عبارت بود از: دانشآموزان پسر سال دوم راهنمايي مدارس شهرستان طارم در سال تحصيلي 82-81 كه نمره رياضي آنها در نيم سال اول كمتر از 12 بود. آزمودنيهاي اين پژوهش به صورت تصادفي انتخاب شدند. به اين ترتيب كه از روي فهرست مدارس راهنمايي اين شهرستان يك مدرسه به عنوان نمونه انتخاب شد. از آنجا كه اين مدرسه فقط داراي دو كلاس راهنمايي بود، دانشآموزان اين دو كلاس كه نمره رياضي نيم سال اولشان كمتر از 12 بود انتخاب و پيشآزمون مقياس نگرش سنج نسبت به رياضي بر روي آنها اجرا گرديد. در اين ميان 30 نفر به عنوان گروه آزمايش و گواه انتخاب شدند. سپس آموزش روش راهبردهاي حل مسأله بر روي گروه آزمايشي به اجرا درآمد (به مدت 7 جلسه) و در پايان يك آزمون پيشرفت تحصيلي رياضي و نيز پس آزمون مقياس نگرش نسبت به رياضي بر روي دو گروه اجرا گرديد.
نتايج حاصل از تجزيه و تحليل دادهها نشان داد كه اين روش پيشرفت تحصيلي گروه آزمايشي را در قياس با گروه گواه افزايش داد همچنين نگرش گروه آزمايش را هم نسبت به رياضيات بهبود بخشيد.
فصل اول: طرح تحقيق
مقدمه.........................................................................................................................
بيان مسئله.....................................................................................................................
ضرورت تحقيق..................................................................................................................
اهداف تحقيق..................................................................................................................
فرضيههاي پژوهش...........................................................................................................
تعريف اصطلاحات و متغيرها.................................................................................................
تعريف نظري راهبردهاي حل مسئله..........................................................................................
تعريف عملياتي راهبردهاي حل مسئله.......................................................................................
متغيرهاي تحقيق................................................................................................................
متغير مستقل...................................................................................................................
متغير وابسته...................................................................................................................
متغيرهاي كنترل................................................................................................................
تعريف عملياتي آموزش راهبردهاي حل مسأله (متغير مستقل)............................................................
تعريف نظري نگرش (متغير وابسته اول).....................................................................................
تعريف عملياتي نگرش نسبت به رياضي (متغير وابسته اول)................................................................
تعريف نظري پيشرفت تحصيلي رياضيات (متغير وابسته دوم)...............................................................
تعريف عملياتي پيشرفت تحصيلي رياضيات (متغير وابسته دوم).............................................................
فصل دوم: پيشينه و زمينههاي نظري پژوهش
مقدمه.........................................................................................................................
الف) مباني نظري در زمينه موضوع تحقيق.................................................................................
تعريف و ويژگيهاي مسئله و حل مسئله.....................................................................................
حل مسئله و انتقال يادگيري..................................................................................................
رابطه بين تفكر انتقادي و حل مسئله........................................................................................
راهبردهاي حل مسئله و فراشناخت..........................................................................................
عنوان صفحه
نظريههاي پيرامون حل مسئله................................................................................................
حل مسئله از ديدگاه رفتارگرايان ............................................................................................
حل مسئله از ديدگاه گشتالت.................................................................................................
رويكرد خبرپردازي به حل مسئله..............................................................................................
مراحل آموزش حل مسئله (الگوي دي چكووكرافورد)....................................................................
طرح جورج پوليا پيرامون حل مسئله.........................................................................................
مباني نظري در زمينه نگرش..................................................................................................
تعريف نگرش...................................................................................................................
ويژگيها و ابعاد نگرش........................................................................................................
تغيير نگرش......................................................................................................................
الگوهاي يادگيري تغيير نگرش..................................................................................................
الف) نظريه محرك – پاسخ....................................................................................................
نظريه هاولند..................................................................................................................
ب) نظريه مشوقها و تعارضها..............................................................................................
الگوهاي شناختي تغيير نگرش..................................................................................................
الف) نظريه تعادل............................................................................................................
ب) نظريه توافق..............................................................................................................
ج) نظريه همسازي شناختي...................................................................................................
د) نظريه قضاوت اجتماعي.................................................................................................
الگوهاي كاركردي.............................................................................................................
نگرشها و آموزش و پرورش..................................................................................................
ب) يافتههاي پژوهش در زمينه موضوع تحقيق............................................................................
روش تحقيق....................................................................................................................
جامعه آماري .................................................................................................................
نمونه و روش نمونهگيري.....................................................................................................
ابزار پژوهش....................................................................................................................
عنوان صفحه
شيوه اجرا......................................................................................................................
روش تجزيه و تحليل دادهها..................................................................................................
4-1) مقدمه ...............................................................................................................
4-2) آزمون همتاسازي.....................................................................................................
4-3) تحليل دادهها با استفاده از آمار توصيفي.........................................................................
4-4) تجزيه و تحليل دادهها با استفاده از آمار استنباطي................................................................
الف) فرضيه اول..............................................................................................................
ب) فرضيه دوم...............................................................................................................
نتايج پژوهش...................................................................................................................
محدوديتهاي پژوهش..........................................................................................................
پيشنهادات به پژوهشگران.....................................................................................................
فهرست منابع فارسي..........................................................................................................
فهرست منابع لاتين ...........................................................................................................
پرسشنامه پژوهش..............................................................................................................
تكاليف ارائه شده..............................................................................................................
عنوان صفحه
جدول (3-1) مقايسه درصد صفحات كتاب اختصاص يافته به مواد سهگانه و درصد نمرات
امتحاني........................................................................................................................
جدول (4-1) مقايسه شاخصهاي آماري نمرات ثلث دوم دو گروه تجربي و گواه ..................................
جدول (4-2) توزيع فراواني نمرات گروه گواه در پيشآزمون مقياس نگرشسنج نسبت به
رياضي..........................................................................................................................
جدول (4-3) اندازههاي گرايش مركزي و تغييرپذيري مربوط به نمرات گروه گواه در پيش
آزمون نگرش نسبت به رياضي.................................................................................................
جدول (4-4) توزيع فراواني نمرات گروه گواه در پس آزمون مقياس نگرشسنج نسبت به
رياضي..........................................................................................................................
جدول (4-5) اندازههاي گرايش مركزي و تغييرپذيري مربوط به نمرات پس آزمون مقياس نگرش
نسبت به رياضي................................................................................................................
جدول (4-6) توزيع فراواني نمرات گروه گواه در پس آزمون پيشرفت تحصيلي رياضي................................
جدول (4-7) اندازههاي گرايش مركزي و تغييرپذيري مربوط به نمرات پس آزمون پيشرفت
تحصيلي رياضي گروه گواه..................................................................................................
جدول (4-8) توزيع فراواني نمرات گروه آزمايشي در پيش آزمون نگرش نسبت به رياضي.............................
جدول (4-9) اندازههاي گرايش مركزي و تغييرپذيري مربوط به نمرات پيش آزمون نگرش
گروه آزمايش .................................................................................................................
جدول (4-10) توزيع فراواني نمرات گروه گواه در پس آزمون مقياس نگرشسنج نسبت به
رياضي..........................................................................................................................
جدول (4-11) اندازههاي گرايش مركزي و تغييرپذيري مربوط به نمرات پس آزمون نگرش نسبت
به رياضي گروه گواه........................................................................................................
جدول(4-12) توزيع فراواني نمرات گروهآزمايشي در پسآزمون پيشرفت تحصيلي رياضي.............................
جدول (4-13) اندازههاي گرايش مركزي و تغييرپذيري مربوط به نمرات پس آزمون پيشرفت
تحصيلي رياضي گروه آزمايش ................................................................................................
جدول (4-14) اطلاعات حاصل از تحليل دادهها، اجراي آزمون t و استخراج t جدول در مورد
فرضيه شماره 1..............................................................................................................
جدول (4-15) اطلاعات حاصل از تحليل دادهها، اجراي آزمون t و استخراج t جدول در مورد
فرضيه شماره 2..............................................................................................................
عنوان صفحه
شكل (2-1) بازنمايي شناختي مسئله از يك ساخت شناختي اثر گرينو.......................................................
شكل (2-2) استراتژي احتمالي گرينو........................................................................................
شكل (2-3) واحد TOTE................................................................................................
شكل (2-4) مسئله پاندول دي چكووكرافورد............................................................................
شكل (2-5) مراحل مختلف فرايند تغيير نگرش بر طبق الگوي هاولند.....................................................
شكل (2-6) ساختهاي شناختي متعادل و نامتعادل.......................................................................
شكل (3-1) طرح پس آزمون با گروه كنترل..............................................................................
شكل (3-2) طرح پيش آزمون- پس آزمون با گروه كنترل..............................................................
عنوان صفحه
نمودار (4-1) مقايسه ميانگين نمرات پيشرفت تحصيلي ثلث دوم درس رياضي..........................................
نمودار (4-2) نمودار ستوني ميانگينهاي دو گروه گواه و آزمايش در آزمون پيشرفت تحصيلي
رياضيات........................................................................................................................
نمودار (4-3) نمودار ستوني ميانگينهاي نمرات حاصل از تفاوت نمرات
آزمودنيهاي دو گروه گواه و آزمايش در پيش آزمون و پس آزمون مقياس نگرش نسبت به رياضيات................
ارزشيابي آزمون تعيين سطح مهارتهاي شنوايي خرداد براي كودكان 3 و 4 ساله دچار آسيب شنوايي شديد و عميق فارسي زبان شهر تهران
فهرست مطالب
عنوان |
صفحه |
فصل اول: طرح پژوهش |
|
1-1- عنوان پژوهش .......................................................................................................... |
|
1-2- بيان مسئله ................................................................................................................ |
|
1-3- اهداف پژوهش ........................................................................................................ |
|
1-4- سؤالات پژوهش ...................................................................................................... |
|
1-5- تعريف مفاهيم ......................................................................................................... |
|
فصل دوم: پيشينيه تحقيق |
|
2-1- ويژگيهاي گفتار كودكان دچار آسيب شنوايي ........................................................ |
|
2-1-1- اشتباهات در بعد زنجيرهاي گفتار ....................................................................... |
|
2-1-2-- اشتباهات در بعد زبرزنجيرهاي گفتار .................................................................. |
|
2-2- خاصيتهاي صوتي گفتار ....................................................................................... |
|
2-3- درك شنيداري گفتار ............................................................................................... |
|
2-4- آموزش مهارتهاي شنيداري براي كودكان دچار آسيب شنوايي ............................ |
|
2-5- انواع روشهاي ارزيابي مهارتهاي شنيداري براي كودكان دچار آسيب شنوايي .... |
|
2-5-1- درآمد .................................................................................................................. |
|
2-5-2- آزمونهاي غيرفارسي ارزيابي مهارتهاي شنيداري كودكان دچار آسيب شنوايي . |
|
2-5-3- آزمونهاي فارسي ارزيابي مهارتهاي شنيداري براي كودكان دچار آسيب شنوايي .... |
|
2-6- مروري بر اطلاعات و آمار موجود ............................................................................. |
|
فصل سوم: روش پژوهش |
|
3-1- نوع پژوهش ............................................................................................................... |
|
3-2- محيط پژوهش ........................................................................................................... |
|
3-3- جامعه و نمونة پژوهش ............................................................................................. |
|
3-4- روش گردآوري اطلاعات و مشخصات ابزار گردآوري اطلاعات ............................ |
|
3-5- نحوة انجام كار ......................................................................................................... |
|
3-5-1- پيشآزمون ........................................................................................................... |
|
3-5-2- نحوة ارزشيابي آزمون ........................................................................................... |
|
3-6- روش تجزيه و تحليل اطلاعات ................................................................................ |
|
3-7- نحوة رعايت نكات اخلاقي ...................................................................................... |
|
3-8- مشكلات اجرايي در انجام طرح ................................................................................ |
|
فصل چهارم : يافته هاي پژوهش........................................................................................... |
|
4-1- درآمد........................................................................................................................... |
|
4-2- اعتبار ساختاري آزمون تعيين سطح مهارتهاي شنوايي خرداد...................................... |
|
4-2-1- تعيين اعتبار ساختاري آزمون با استفاده از مقايسة امتيازات دوگروه كودكان دچار كم شنوايي شديد و عميق.................................................................................................... |
|
4-2-2- تعيين اعتبار ساختاري آزمون با استفاده از مقايسه امتيازات دو گروه كودكان 3 و 4 ساله................................................................................................................................... |
|
4-3- پايايي آزمون تعيين سطح مهارتهايي شنوايي خرداد.................................................... |
|
4-4- تأثير نوع آموزشهاي مخصوص ناشنوايان بر امتياز آزمون.......................................... |
|
4-5- تأثير ميزان آموزشهاي دريافتي كودك بر امتياز آزمون................................................. |
|
4-6- تأثير نوع سمعك بر امتياز آزمون................................................................................. |
|
4-7- تأثير سن كودك هنگام دريافت سمعك بر امتياز آزمون.............................................. |
|
4-8- تأثير جنسيت بر امتياز آزمون....................................................................................... |
|
4-9- يافته هاي توصيفي مدت زمان اجراي آزمون.............................................................. |
|
فصل پنجم :نتيجه گيري |
|
5-1- بحث و نتيجه گيري |
|
5-2- كاربرد پژوهش |
|
5-3- پيشنهاد جهت تحقيقات آتي |
|
منابع |
|
References |
|
پيوست 2: برگه كسب اطلاعات پايه اي |
|
پيوست 3: برگه ثبت نتايج |
|
پيوست 4 : تصاوير زيرآزمون تمايزگذاري بين اصوات |
|
پيوست 5: تصاوير زيرآزمون شناسايي اصوات |
|
پيوست 6: تصاوير زيرآزمون درك جمله |
|
پيوست 1: داده هاي آماري |