.....

تبلیغات

3 ddba8a90-38fb-4acd-a711-50a50a7dfbad

ادامه ازمدیریت زنجیره تامیننویسنده: مریم وجدى وحید

نقش سیستم‌هاى اطلاعاتى را در اصلاح زنجیره تامین نباید نادیده گرفت. این بخش نقش تكنولوژى را در اصلاح زنجیره تامین نشان مى دهد. تغییرات سیستمى باید تغییرات ( اصلاح ) فرآیندها و استراتژى شركت تحت الشعاع قرار دهد.
عناصر سیستم زنجیره تامین
نوآورى تكنولوژیكى
استفاده از وابسته هاى نرم افزارى
مشكلات موجود در مراحل پیاده سازى
عملكرد 5: كاهش هزینه زنجیره تامین:
شاخص اصلى بهبودى زنجیره تامین، كاهش هزینه است. این كوشش‌ها براى استراتژى‌ها و سیاست‌هاى كارایى انجام مى شود. پنج دلیل اصلى هزینه زایى عبارت‌اند از:
عدم وضوح فرآیند زنجیره تامین
تغییرات رویه هاى داخلى و خارجى شركت
ضعف موجود در طراحى تولید
وجود اطلاعات ناقص براى تصمیم گیرى
ضعف حلقه هاى زنجیره در ارتباط میان شركا زنجیره تامین
6-
طرح كلى یك زنجیره تامین :
به طور كلى زنجیره‌تامین، زنجیره‌اى است كه همه فعالیت‌هاى مرتبط با جریان كالا و تبدیل مواد، از مرحله تهیه ماده اولیه تا مرحله تحویل كالاى نهایى به مصرف كننده را شامل مى‌شود. در ارتباط با جریان كالا دو جریان دیگر كه یكى جریان اطلاعات و دیگرى جریان منابع مالى و اعتبارات است نیز حضور دارد.
محققان و نویسندگان مختلف ، نگرش‌ها و تعاریف متفاوتى را از زنجیره تامین ارایه كرده اند. برخى زنجیره تامین را در روابط میان خریدار و فروشنده محدود كرده اند، كه چنین نگرشى تنها بر عملیات خرید رده اول در یك سازمان تمركز دارد. گروه دیگرى به زنجیره تامین دید وسیع‌ترى داده و آن را شامل تمام سرچشمه‌هاى تامین (پایگاه‌هاى تامین) براى سازمان مى دانند. با این تعریف ، زنجیره تامین شامل تمام تامین كنندگان رده اول ، دوم ، سوم ... خواهد بود. چنین نگرشى به زنجیره تامین ، تنها به تحلیل شبكه تامین خواهد پرداخت . دید سوم ، نگرش زنجیره ارزش <پورتر> است كه در آن زنجیره تامین شامل تمام فعالیت‌هاى مورد نیاز براى ارایه یك محصول یا خدمت به مشترى نهایى است. با نگرش یاد شده به زنجیره تامین ، توابع ساخت و توزیع به عنوان بخشى از جریان كالا و خدمات به زنجیره اضافه مى‌شود. در واقع بااین دید، زنجیره تامین شامل سه حوزه تدارك ، تولید و توزیع است .
7-
فرآیندهاى اصلى
مدیریت زنجیره تامین داراى سه فرآیند عمده است كه عبارت‌اند از:بقیه درادامه مطلب


ادامه مطلب
درباره : کتاب های کامپیوتر , مدیریت , تجارت الکترونیک , مقالات , مدیریت , تجارت الکترونیک ,


برچسب ها : اطلاعات مدیریت زنجیره تامین , مدیریت،زنجیره تامین،زنجیره ارزش،سیستم‌هاى اطلاعاتى،خرید،کسب وکارالکترونیکی،مقالات علمی مدیریت، ,
بازدید : 594
تاریخ : دوشنبه 03 تیر 1392 زمان : 0:12 | نویسنده : داوودقادرزاده | نظرات (0)

والدين- لادن نصيري:

زماني كه گفتگو ميان والدين و بچه‌ها در منزل اتفاق مي‌افتد، گامي مؤثر در جهت ارتباط صميمانه برداشته مي‌شود.

زماني كه بچه‌ها به مدرسه مي‌روند، معمولاً والدين كمتر درگير وجوه عاطفي زندگي فرزندان هستند. چون به هر حال بچه ديگر مانند سالهاي پيش از مدرسه، متكي به شما نيست.

 البته اين بدين معنا نيست كه فرزندتان ديگر به شما نيازي ندارد. بچه‌ها به زمان‌هايي نياز دارند تا در كنار خانواده احساس عزت و امنيت كنند. زماني كه گفتگو ميان والدين و بچه‌ها در منزل اتفاق مي‌افتد، گامي مؤثر در جهت ارتباط صميمانه برداشته مي‌شود.وقت گفتگو زمان مشخصي است. دست كم روزي سي ‌دقيقه وقت براي خود و فرزندتان در نظر بگيريد.

 در گفتگو يا بازي بي‌مقدمه و برنامه‌ريزي نشده، سعي كنيد كه از نظر و خواست فرزندتان تبعيت نماييد.هدف اين است كه به خواست او عمل كنيد و تا حد امكان خود را با او هماهنگ سازيد. با بچه‌هاي كوچكتر بايد مثل خودشان روي زمين بنشينيد و عروسك بازي يا ماشين‌بازي كنيد.


ادامه مطلب
درباره : کتاب های کامپیوتر , مقالات ,


بازدید : 463
تاریخ : دوشنبه 27 خرداد 1392 زمان : 18:25 | نویسنده : داوودقادرزاده | نظرات (0)

چكيده

اين مقاله به اختصار به ماتسوشيتا و رمز موفقيت او مي‌پردازد. ويژگي مديريتي ماتسوشيتا، اصول اعتقادي ماتسوشيتا و ديدگاه فلسفي ماتسوشيتا از جمله بخشهاي اين مقاله است.

منبع : كاتر، جان. 1381. رهبري كارآفرين: ماتسوشيتا درخشانترين كارآفرين سده بيستم. ترجمه محمدعلي طوسي. تهران: مركز آموزش مديريت دولتي.

مقدمه

با بررسي جامعه‌شناسانه ژاپن سده گذشته، عواملي همچون رشد سريع مدرنيزاسيون درجوامع غربي و سرايت آن به جوامع سنتي، عدم وجود منابع زيرزميني و محدوديت‌هاي منابع روزميني، تغيير و تحولات سياسي در عرصه‌هاي بين المللي، ازدياد جمعيت و ويژگي‌هاي فردي ژاپني‌ها (سخت كوشي وتلاش) در سايه فرهنگ ژاپني، را مي‌توان از دلايل اصلي رشد سريع و شكوفايي اقتصادي و پيشرفت تكنولوژي اين كشور قلمداد كرد. به طور كلي اگر بپذيريم محور توسعه، توسعه انساني است در زمان كنوني مردم ژاپن با جمعيتي برابر 2٪ جمعيت كل جهان، دو سوم از مرغوبترين كالاهاي دنيا را به مصرف مي رسانند، از انصاف به دور است كه نقش كارآفرينان و انسانهايي كه كه تنها با اتكا به قابليت‌هاي خويش، تأثير بسزايي در رشد و شكوفايي اين كشور داشتند را فراموش كنيم. انسانهايي همچون هوندا، اكيوموريتا (رئيس شركت سوني)، كونوسوكي ماتسوشيتا. ولي دراين بين، جايگاه ماتسوشيتا از جهاتي از ديگران متمايز است.

 ميراث ماتسوشيتا بسيار گران است. پس از جنگ جهاني دوم، او يكي از چهره‌هاي اصلي در هدايت معجزه اقتصادي ژاپن بود. شركتي برپاكرد و ميلياردها نفر را صاحب لوازم خانگي و لوازم برقي مصرفي با نام پاناسونيك و نشانه‌هاي ديگر كرد. پيش از مرگش، كمتر سازماني روي كره خاكي مشترياني بيشتر از او داشت، هنگامي كه درسال 1989 درگذشت، در مراسم خاكسپاري او بيش از هزار تن گرد آمدند. در تلگرام تسليت رئيس جمهوري ايالات متحده آمريكا به خانواده وي از او به عنوان «الهام بخش براي مردم سراس جهان» نام برده است.

زندگي ماتسوشيتا پر از فراز و نشيب بود. كثرت اين فراز و نشيب‌هاست كه او را از ديگران متمايز مي‌كند. فرازها و كاميابي‌هايي كه تنها يكي از آنها كافي است تا هر انسان معمولي را دچار غرور كند و موانع رشد و پيشرفت او گردد. نشيب‌ها و شكست‌هايي كه تنها يكي از آنها در تمام زندگي مي‌تواند انسان را از حركت باز دارد. نه لذت كاميابي‌ها و نه مشقت شكستها هيچكدام نتوانست ماتسوشيتا را از آنچه كه در ذهن خود پرورانده بود، باز دارد، اين است رمز موفقيت اين مرد بزرگ.

رمز موفقيت ماتسوشيتا برای خواندن کامل کلیک کنید روی ادامه مطلب


ادامه مطلب
درباره : کتاب های کامپیوتر , مقالات ,


برچسب ها : ماتسوشيتا؛ كارآفريني؛ كارآفرينان؛ خلاقيت؛ خطرپذيري ,
بازدید : 747
تاریخ : دوشنبه 27 خرداد 1392 زمان : 18:17 | نویسنده : داوودقادرزاده | نظرات (1)

بهاره مهرنژاد
  
هيچ واژه اى را نمى توان يافت كه به اندازه عشق تعابير و معناى گوناگون داشته باشد. عده اى عشق را ساختارى رمانتيك و ساده لوحانه قلمداد مى كنند در حالى كه براى برخى همه چيز است. گروهى عشق را تنها به خدا نسبت مى دهند و جمعى نيز تحت تاثير تجربه يگانه و بى همتاى خويش، عشق را وابستگى شديد احساسى دو انسان به هم تلقى مى كنند.گرچه تمامى اين تعابير به لحاظ اينكه از تجربيات تك تك آدم هايى كه آن را بر زبان آورده اند نشأت مى گيرد، درست است ولى هيچ كدام تعريف درستى از عشق نيستند. عشق بازتابى آموختنى و عاطفى است. يك عمل متقابل پويا است كه در هر لحظه از تمام زندگى مان آن را تجربه مى كنيم. براى شناخت عشق بايد در عشق زندگى كنيم و در عمل بياموزيم.آدم هايى هستند كه عشق را خريد و فروش مى كنند نه ابراز. اينها چنان هنرمندانه عشق را مى خرند كه جز يكسرى خودفريب نمى توانند بفهمند كه اين يك بازى است آن هم از نوع پوچ گرايانه. لئوبوسكاليا در كتاب زندگى، عشق و ديگر هيچ عشق واقعى را چنان برمى شمارد: «عشق واقعى يعنى وقف كردن بى چشمداشت خويش. يعنى خود را تماما بخشيدن به اميد اينكه در معشوق، عشق بيافرينيم. عشق عملى براساس ايمان و اعتقاد است و كسى كه ايمان كمى دارد از عشق نيز چيزى نمى داند.»عشق واقعى، عشقى است كه بى چشمداشت ارزانى شود و عاشق واقعى نيز كسى است كه هر آنچه دارد مى بخشد و چيزى در مقابل طلب نمى كند. در واقع اگر كسى در قبال عشقى كه ارزانى مى كند، چشمداشت داشته باشد در پايان مايوس مى شود زيرا بعيد است كه خيلى از آدم ها بتوانند همه نيازهاى او را برآورده سازند حتى اگر عاشق و شيداى او باشند.يك ضرب المثل بودايى است كه مى گويد «اگر دست از طلب بردارى در راه روشن گام برداشته اى.» حقيقت نيز همين است. ديگران فقط مى توانند چيزى را به ما بدهند كه از عهده شان برمى آيد نه آنچه را كه مى طلبيم. اصل مهم اين است: هرگاه بتوانيم براى دوست داشتن، شرط نگذاريم يك قدم بزرگ به طرف آموختن عشق برداشته ايم. اگر دست از طلب برداريم و موانع را كنار بزنيم، به راحتى مى توانيم عشق بورزيم؛ موانعى كه با عقلانى جلوه دادن عشق سعى بر حذف آن از زندگى دارند، موانعى كه اگر با دقت بنگريم ساخته و پرداخته ذهن خود آدمى اند نه چيز ديگرى. برخلاف آنچه همگان فكر مى كنند، عشق هرگز ويران نمى كند اگر هر روز راهى تازه براى
ادامه مطلب
درباره : کتاب های کامپیوتر , مقالات ,


برچسب ها : بهاره مهرنژاد،راه و رسم عشق ورزى،جهان نوبین،عشق،زندگی،uar،دوستی ,
بازدید : 475
تاریخ : دوشنبه 27 خرداد 1392 زمان : 18:11 | نویسنده : داوودقادرزاده | نظرات (0)
.....

صفحات سایت

تعداد صفحات : 22
تبلیغات

نهمین کنفرانس بین المللی نقد و واکاوی مدیریت در هزاره سوم

جستجو

کدهای اختصاصی
بالای صفحه