هدف ازاین پژوهش تبیین بررسی رابطه بین خودکارآمدی معلمان باپیشرفت تحصیلی وعزت نفس دانش آموزان متوسطه دوم دخترشهرستان بوکان می باشد.جامعه آماری این پژوهش راکلیه معلمان ودانش آموزان دخترشهرستان بوکان تشکیل داده اند.ازاین روبه روش نمونه گیری تصادفی تعداد90نفرازمعلمانبه عنوان نمونه آماری انتخاب شدند.به منظورجمع آوری داده هاازپرسشنامه مقیاس خودکارآمدی معلم – آلبرت بندوراوپرسشنامه پرسشنامه عزت نفس کوپراسمیت(SEI)ومیانگین نمرات دانش آموزان به عنوان ملاک پیشرفت تحصیلی دانش آموزان استفاده شد داده هاي جمع آوري شده، به دو شيوه توصيفي و استنباطي (ضريب همبستگي پيرسون، رگرسيون چند متغيره) تجزيه و تحليل شده اند..نتایج حاصل ازیافته های پژوهش نشان دادکه بین خودکارآمدی معلمان باپیشرفت تحصیلی وعزت نفس دانش آموزان متوسطه دوم دخترشهرستان بوکان رابطه معناداری وجوددارد.بین خودکارآمدی آموزشی معلمان باپیشرفت تحصیلی وعزت نفس دانش آموزان متوسطه دوم دخترشهرستان بوکان رابطه معناداری وجوددارد.همچنین بین خودکارآمدی انضباطی معلمان باپیشرفت تحصیلی وعزت نفس دانش آموزان متوسطه دوم دخترشهرستان بوکان رابطه معناداری وجوددارد.بین کارآمدی برای تأثیردرتصمیم گیری باپیشرفت تحصیلی وعزت نفس دانش آموزان متوسطه دوم دخترشهرستان بوکان رابطه معناداری وجوددارد.بین کارآمدی برای خلق یک فضای مثبت در مدرسه باپیشرفت تحصیلی وعزت نفس دانش آموزان متوسطه دوم دخترشهرستان بوکان رابطه معناداری مشاهده شد.بنابراین می توان نتیجه گرفت که تغییر ،کاهش وافزایش یک متغیربردیگری تاثیرگذاراست.برای دانلودکلیک کنید