امروزه تجارت بيش از 30درصد از توليد ناخالص داخلي را در عرصه جهاني در
بر ميگيرد و براساس برآوردها پيشبيني ميشود اين مقدار در سال 2020 به بيش از
50درصد برسد. با توجه به اين حجم عظيم از تعاملات تجاري، بهرهگيري بهينه از
ابزارهاي مبتني بر فنآوري اطلاعات و ارتباطات گريزناپذير است.
امروزه تجارت بيش از 30درصد از توليد ناخالص داخلي را در عرصه
جهاني در بر ميگيرد و براساس برآوردها پيشبيني ميشود اين مقدار در سال 2020 به
بيش از 50درصد برسد. با توجه به اين حجم عظيم از تعاملات تجاري، بهرهگيري بهينه
از ابزارهاي مبتني بر فنآوري اطلاعات و ارتباطات گريزناپذير است.
طبق بررسيهاي «آنكتاد» در سال 2009، اتلاف زمان يكي از مهمترين موانع
غيرفيزيكي در تجارت است و هر روز صرفهجويي معادل نيمدرصد تعرفه تجاري است و از
طرف ديگر، 7درصد تجارت بينالمللي صرف هزينه اداري امور لجستيك ميشود.
فقدان شفافيت و دوبارهكاري امور در تجارت سنتي باعث افزايش
هزينههاي عمومي بهويژه در كشورهاي در حال توسعه ميشود. براساس بررسيهاي آنكتاد
در سال 2009، ميتوان با بهرهگيري از نظامهاي مبتني بر فنآوري اطلاعات و
ارتباطات در تجارت بينالمللي هر سال بيش از 100ميليارددلار صرفهجويي كرد.
در واقع رشد سریع تجارت جهانی سبب شده است که فرآیند سنتی در
تجارت (مذاکره خصوصی، عقد قرارداد، اجرای قرارداد و تبادل پول) کارآيی خود را به تدریج از دست بدهد و با استفاده از علوم و
فنآوریهای جدید (تجارت و کسبوکار الکترونیکی) سرعت کار (معاملات) افزایش پیدا
کند.
توسعه صادرات در تمام کشورها، به عنوان يک استراتژي اقتصادي
مطرح است که به تعادل بين سهم نسبي آن کشور از جمعيت جهان و سهم نسبي آن از تجارت
جهاني ميانجامد. بايد توجه داشت که موفقيت در اجراي راهبرد جهش و توسعه صادراتي و
دستيابي به اهداف آن مستلزم حرکتهاي مختلفي است که از آن جمله ميتوان به تسهيل
تجاري و بهبود روابط بينالملل اشاره کرد. در اين راستا، تجارت الکترونيکي يکي از
مهمترين ابزارهايي است که تا حد زيادي شاخصهايي نظير افزايش کارآيي تجاري،
آزادسازي و شفافسازي اطلاعات و توسعه روابط علمي، فرهنگي و تجاري در سطح بينالملل
را در راستاي جهش و توسعه صادراتي براي کشور تامين ميکند.
فاکتورهای موفقیت در بازاریابی الکترونیکی
چهار عامل برای موفقیت در بازاریابی الکترونیکی وجود دارد. این
فاکتورها بر دیدگاه شرکت و مشتری تاثیر داشته و همه آنها برای تضمین موفقیت نیاز به
مواجه شدن با یکدیگر را دارند.
الف) سود برای مشتری؛
ب) توانایی برقراری ارتباط آنلاین برای جلب رضایت
مشتری؛
ج) اداره وبسایتها؛
د) ادغام فرآیندهای تجاری فعلی.
ادامه درادامه
مطلب
براي نمايش ادامه اين مطلب بايد عضو شويد !
اگر قبلا ثبت نام کرديد ميتوانيد از فرم زير وارد شويد و مطلب رو مشاهده نماييد !
درباره :
مقالات ,
مدیریت ,
تجارت الکترونیک ,
نمایش این کد فقط در ادامه مطلب
برچسب ها :
تاثير تجارت الكترونيك بر افزايش دانش صادراتي مديران ،تجارت الکترونیک،مدیریت،دانش،دانش صادراتی،صادرات ,
بازدید : 541
تاریخ : سه شنبه 02 مهر 1392 زمان : 21:29 |
نویسنده :
داوودقادرزاده |
نظرات (0)