مجله اینترنتی ایرانی ها - مجله اینترنتی ایرانی ها دانلود نمونه سوالات و جزوات و ...
هدف از تحقيق حاضر، بررسي رابطه مولفه هاي هوش هيجاني و عملکرد تحصيلي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي واحد اسلام شهر است. جامعه آماري اين تحقيق، کليه دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي واحد اسلامشهر است. از اين جامعه با استفاده از روش نمونه گيري خوشه اي چند مرحله اي 400 نفر (200 دانشجوي پسر و 200 دانشجوي دختر) انتخاب و با پرسشنامه هوش هيجاني بار- ان مورد آزمون قرار گرفتند. نتايج تحقيق نشان مي دهد که ضريب همبستگي محاسبه شده، بين همه مولفه هاي هوش هيجاني و عملکرد تحصيلي مثبت و معنادار است، همچنين نتايج تحليل رگرسيون گام به گام نشان مي دهد که در بين مولفه هاي هوش هيجاني، مولفه هاي خوش بيني، خرسندي، تحمل استرس، کنترل تکانه و مساله گشايي، پيش بيني کننده هاي معناداري براي عملکرد تحصيلي هستند.
.
هدف: ارزیابی میزان اختلال افسردگی و یا احتمال ابتلا به آن
این پرسشنامه دارای ۱۸ سوال بوده و هدف آن ارزیابی میزان اختلال افسردگی و یا احتمال ابتلا به آن است. هریک ازعبارات در یک طیف ۵ درجه ای نمره گذاری می شوند
در پژوهش ماگناویتا (۲۰۰۷) ضریب آلفای کرونباخ برای مقیاس افسردگی گلدبرگ ۰/۷۸ بدست آمد که بیانگر پایایی خوب این ابزار است. همچنین روایی همزمان این پرسشنامه همراه با مقیاس اضطراب گلدبرگ مورد تایید قرار گرفت.
افسردگی که شایعترین اختلال روانی محسوب میشود دارای علایمی است که عبارتند از: کاهش خلق، اختلال در تغذیه و خواب، لذت نبردن از فعالیتهایی که قبلاً لذت بخش بودهاند، احساس غمگینی و افکار خودکشی. به دلیل اینکه این اختلال هزینههای مادی و روانشناختی بسیاری برای جامعه و فرد مبتلا در پی دارد، سنجش و درمان آن همواره در اولویت اول متخصصان سلامت روان بوده است. ابزارهای بسیار معروفی همانند پرسشنامه افسردگی بک برای سنجش افسردگی وجود دارند اما پرسشنامه افسردگی گلدبرگ (GDS) برای غربالگری سریع این اختلال بسیار کارآمد است.
خصوصیات این پرسشنامه
تعریف مفهومی و عملیاتی: دارد
نوع فایل: word
تعداد صفحات: ۳
منبع: دارد
تفسیر و نمره گذاری: دارد
.
منبع: کالج پروژه
درباره : پرسشنامه , روانشناسی و علوم تربیتی ,